Výberové konanie
Identifikátor výberového konania
VK/2024/1901
 
Služobný úrad
Úrad vlády Slovenskej republiky - eDemokracia
 
Sídlo služobného úradu
Námestie slobody 1
Bratislava - mestská časť Staré Mesto
81370
 
Druh výberoveho konania
vonkajšie výberové konanie
 
Vymedzenie okruhu uchádzačov, pre ktorých sa vyhlasuje výberové konanie
štátni zamestnanci všetkých služobných úradov a občania podľa § 2 zákona o štátnej službe, ktorí sa uchádzajú o prijatie do štátnej služby
 
Počet obsadzovaných miest
1
 
 
Informácie o obsadzovanom štátnozamestnaneckom mieste
Organizačný útvar
oddelenie energetiky a dekarbonizácie priemyslu
 
Nadriadený organizačný útvar
odbor zelenej ekonomiky, sekcia plánu obnovy
 
Odbor štátnej služby
2.28 - Investície
 
Obsadzované štátnozamestnanecké miesto vo funkcii
hlavný štátny radca
 
Druh štátnej služby
dočasná štátna služba na voľné štátnozamestnanecké miesto odborníka, ktorý je dočasne potrebný na plnenie úloh štátnej služby
 
Najnáročnejšia činnosť
Tvorba stratégie a štátnej politiky vo vymedzenej oblasti na úrovni ostatného ústredného orgánu štátnej správy.
 
Bližšie určená najnáročnejšia činnosť
Zabezpečuje potrebné opatrenia za účelom efektívnej implementácie Plánu obnovy a odolnosti SR, v rámci kapitoly REPowerEU; spolupracuje pri koordinácii a riadení implementáciu POO v spolupráci s jednotlivými vykonávateľmi na úrovni relevantných komponentov; v spolupráci s odbornými útvarmi sekcie overuje, že vykonávateľ má zabezpečené odborné, personálne a materiálne predpoklady na vykonávanie úloh; monitoruje a vyhodnocuje stav implementácie relevantných komponentov POO, dosahovanie jednotlivých míľnikov a cieľov pri jednotlivých investíciách a reformách; vypracúva správu o identifikácii rizík; vykonáva systematický zber a vyhodnocovanie údajov a informácií v rámci implementácie relevantných komponentov POO v spolupráci s vykonávateľmi; identifikuje, monitoruje a analyzuje riziká spojené s implementáciou relevantných komponentov; pripravuje návrhy zlepšení a riešenia krízových situácií pri implementácii POO relevantných komponentov, ak je to potrebné; v spolupráci s odbornými útvarmi sekcie pripravuje a predkladá na schválenie vláde SR návrhy krízových plánov na úrovni relevantných komponentov; spolupracuje pri výkone finančnej kontroly na mieste na úrovni vykonávateľov, sprostredkovateľov a prijímateľov najmä s ohľadom na kontrolu stavu plnenia a dosahovania stanovených míľnikov a cieľov jednotlivých investícií a reforiem relevantných komponentov; zabezpečuje podporu a súčinnosť vykonávateľom, sprostredkovateľom a prijímateľom v rámci relevantných komponentov pri príprave a návrhu jednotlivých projektov, pri vypracovaní žiadosti o prostriedky mechanizmu a vykonáva ich podporu pri vecnej a finančnej implementácii projektov; spolupracuje so zodpovedným útvarom sekcie pri príprave celkového hodnotenia POO a zabezpečuje poskytovanie vstupných údajov za relevantné komponenty; spolupracuje s dotknutými vykonávateľmi pri tvorbe a posudzovaní návrhu jednotlivých výziev na predkladanie žiadostí o poskytnutie prostriedkov mechanizmu a posudzuje návrhy výziev z pohľadu vecného obsahu a súladu s prioritami relevantných komponentov POO. Vykonáva všetky úlohy, ktoré patria v odbore štátnej služby k jeho služobným povinnostiam a na základe pokynov vedúceho zamestnanca. Zabezpečuje potrebné opatrenia za účelom efektívnej implementácie Plánu obnovy a odolnosti SR, v rámci kapitoly REPowerEU; spolupracuje pri koordinácii a riadení implementáciu POO v spolupráci s jednotlivými vykonávateľmi na úrovni relevantných komponentov; v spolupráci s odbornými útvarmi sekcie overuje, že vykonávateľ má zabezpečené odborné, personálne a materiálne predpoklady na vykonávanie úloh; monitoruje a vyhodnocuje stav implementácie relevantných komponentov POO, dosahovanie jednotlivých míľnikov a cieľov pri jednotlivých investíciách a reformách; vypracúva správu o identifikácii rizík; vykonáva systematický zber a vyhodnocovanie údajov a informácií v rámci implementácie relevantných komponentov POO v spolupráci s vykonávateľmi; identifikuje, monitoruje a analyzuje riziká spojené s implementáciou relevantných komponentov; pripravuje návrhy zlepšení a riešenia krízových situácií pri implementácii POO relevantných komponentov, ak je to potrebné; v spolupráci s odbornými útvarmi sekcie pripravuje a predkladá na schválenie vláde SR návrhy krízových plánov na úrovni relevantných komponentov; spolupracuje pri výkone finančnej kontroly na mieste na úrovni vykonávateľov, sprostredkovateľov a prijímateľov najmä s ohľadom na kontrolu stavu plnenia a dosahovania stanovených míľnikov a cieľov jednotlivých investícií a reforiem relevantných komponentov; zabezpečuje podporu a súčinnosť vykonávateľom, sprostredkovateľom a prijímateľom v rámci relevantných komponentov pri príprave a návrhu jednotlivých projektov, pri vypracovaní žiadosti o prostriedky mechanizmu a vykonáva ich podporu pri vecnej a finančnej implementácii projektov; spolupracuje so zodpovedným útvarom sekcie pri príprave celkového hodnotenia POO a zabezpečuje poskytovanie vstupných údajov za relevantné komponenty; spolupracuje s dotknutými vykonávateľmi pri tvorbe a posudzovaní návrhu jednotlivých výziev na predkladanie žiadostí o poskytnutie prostriedkov mechanizmu a posudzuje návrhy výziev z pohľadu vecného obsahu a súladu s prioritami relevantných komponentov POO. Vykonáva všetky úlohy, ktoré patria v odbore štátnej služby k jeho služobným povinnostiam a na základe pokynov vedúceho zamestnanca.
 
Pravidelné miesto výkonu štátnej služby
 
Bratislava - mestská časť Staré Mesto
 
 
Profil uchádzača
Predpoklady
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov
spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu
ovládanie štátneho jazyka
bezúhonnosť
 
Bezúhonnosť sa preukazuje odpisom registra trestov
Nie
 
 
Kvalifikačné predpoklady
Vzdelanie
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
 
Osobitný kvalifikačný predpoklad
Do výberového konania sa môže prihlásiť aj uchádzač, ktorý má ku dňu prihlásenia sa do výberového konania ukončené ako najvyššie dosiahnuté vzdelanie vysokoškolské vzdelanie I. stupňa. V takom prípade sa však v zmysle Prílohy č. 2 k zákonu o štátnej službe (zákon č. 55/2017 Z.z.) vyžadujú aj 3 roky odbornej praxe. Požadovanú prax takýto uchádzač osvedčuje čestným vyhlásením o odbornej praxi (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané), ktoré predkladá spolu so žiadosťou o zaradenie do výberového konania a ostatnými požadovanými dokumentami uvedenými v Zozname požadovaných dokumentov. Teda od uchádzača, ktorý má ku dňu prihlásenia sa do výberového konania ukončené ako najvyššie dosiahnuté vzdelanie vysokoškolské vzdelanie I. stupňa, sa vyžadujú: a) 3 roky odbornej praxe (požiadavka vyplývajúca zo zákona o štátnej službe)
 
 
Požiadavky
Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky
Nie
 
Vyžaduje sa zdravotná spôsobilosť
Nie
 
Vyžaduje sa ovládanie cudzieho jazyka
Anglický (B2 – Úroveň stredne-pokročilá)
 
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami
nevyžaduje sa
 
 
Zoznam požadovaných dokumentov
  1. Žiadosť o zaradenie do výberového konania (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaná)
  2. Profesijný štruktúrovaný životopis (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný)
  3. Motivačný list (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný)
  4. Čestné vyhlásenie o bezúhonnosti (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané)
  5. Kópia dokladu o dosiahnutí požadovaného stupňa vzdelania alebo vyššieho stupňa vzdelania, ako je vysvedčenie, diplom alebo iný rovnocenný doklad; pri dokladoch o vzdelaní, ktoré vydala uznaná vzdelávacia inštitúcia podľa právnych predpisov členského štátu Európskej únie, štátu, ktorý je zmluvnou stranou Dohody o Európskom hospodárskom priestore a Švajčiarskej konfederácie alebo tretieho štátu, aj rozhodnutie podľa osobitného predpisu
  6. Kópia dokladu o získaní požadovaného vzdelania; i) pri úplnom strednom vzdelaní a vyššom odbornom vzdelaní získanom v cudzine: kópia dokladu o jeho získaní spolu s kópiou jeho osvedčeného prekladu do štátneho jazyka alebo kópia dokladu o jeho získaní spolu s kópiou rozhodnutia podľa osobitného predpisu, a ak bolo toto vzdelanie získané v Českej republike, kópia dokladu o jeho získaní a ii) pri vysokoškolskom vzdelaní získanom v cudzine: kópia dokladu o jeho získaní s kópiou dodatku k vysokoškolskému diplomu spolu s kópiou ich osvedčeného prekladu do štátneho jazyka alebo kópia dokladu o jeho získaní spolu s kópiou rozhodnutia podľa osobitného predpisu, a ak bolo toto vzdelanie získané v Českej republike, kópia dokladu o jeho získaní s kópiou dodatku k vysokoškolskému diplomu. V prípade vzdelania získaného v cudzine, okrem vzdelania získaného v Českej republike, sa môže v odôvodnených prípadoch vyžadovať aj doloženie kópie rozhodnutia podľa osobitného predpisu. Pozn.: K žiadosti o zaradenie do výberového konania v listinnej podobe pripojte namiesto dokumentu/ov podľa písm. e len dokument/y podľa písm. f. K žiadosti o zaradenie do výberového konania v elektronickej podobe, pripojte ako prílohu dokument/y podľa písm. f aj pre požadovaný dokument/y uvedený/é v písm. e.
  7. Čestné vyhlásenie o ovládaní štátneho jazyka; ak uchádzač nie je občanom Slovenskej republiky, čestné vyhlásenie o ovládaní štátneho jazyka, kópia dokladu o úspešnom absolvovaní maturitnej skúšky zo štátneho jazyka alebo kópia dokladu o úspešnom absolvovaní štátnej skúšky zo štátneho jazyka. Pozn.: Od uchádzača, ktorý nie je štátnym občanom Slovenskej republiky a predloží ku dňu prihlásenia sa do výberového konania kópiu dokladu o úspešnom absolvovaní maturitnej skúšky zo štátneho jazyka alebo kópiu dokladu o úspešnom absolvovaní štátnej skúšky zo štátneho jazyka, sa v rámci výberového konania nevyžaduje absolvovanie testu zo štátneho jazyka.
  8. Čestné vyhlásenie o ovládaní cudzieho jazyka na požadovanej úrovni alebo kópia dokladu o ovládaní cudzieho jazyka na požadovanej úrovni. Pozn.: Od uchádzača, ktorý predloží ku dňu prihlásenia sa do výberového konania kópiu dokladu o ovládaní cudzieho jazyka na požadovanej úrovni od ktorého získania neuplynuli viac ako 2 roky ku dňu prihlásenia sa do výberového konania, sa v rámci výberového konania nevyžaduje absolvovanie testu z cudzieho jazyka.
 

Uchádzač môže podať žiadosť o zaradenie do výberového konania spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi:

  • v listinnej podobe

    V tomto prípade je potrebné, aby uchádzač uviedol v žiadosti a na obálku identifikátor výberového konania, na ktoré sa prihlasuje.

  • v elektronickej podobe prostredníctvom portálu výberových konaní

    V tomto prípade uchádzač neprikladá ako samostatné prílohy tie požadované čestné vyhlásenia, ktoré sú už súčasťou žiadosti o zaradenie do výberového konania v elektronickej podobe.

    • bez autentifikácie (bez použitia eID karty)

      V tomto prípade je však uchádzač povinný doručiť služobnému úradu žiadosť a ďalšie požadované dokumenty aj v listinnej podobe najneskôr v deň výberového konania pred jeho uskutočnením, inak služobný úrad na jeho žiadosť neprihliadne. Povinnosť doručiť žiadosť a ďalšie požadované dokumenty sa považuje za splnenú dňom ich prevzatia služobným úradom.

    • po autentifikácii (s použitím eID karty)

      V tomto prípade sa nevyžaduje doručenie žiadosti a ďalších požadovaných dokumentov služobnému úradu aj v listinnej podobe.

 
 
Informácie o výberovom konaní
Dátum vyhlásenia výberového konania
26.04.2024
 
Termín na podanie žiadosti o zaradenie do výberového konania spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi
13.05.2024
 
Miesto na podanie žiadosti o zaradenie do výberového konania spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi v elektronickej podobe
https://open.slovensko.sk/vk
 
Miesto na podanie žiadosti o zaradenie do výberového konania spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi v listinnej podobe
Úrad vlády Slovenskej republiky Námestie slobody 1 813 70 Bratislava
 
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania
máj 2024
 
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania
Úrad vlády Slovenskej republiky Park One Nám. 1. mája 18 811 06 Bratislava 1
 
Spôsob vykonania výberového konania
písomná časť a ústna časť
 
Iné
UPOZORNENIE: Pre zaradenie uchádzača do výberového konania je potrebné, aby žiadosť o zaradenie podaná uchádzačom v listinnej podobe obsahovala podľa § 3 ods. 1 vyhlášky ÚV SR č. 127/2017, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o výberových konaniach v znení neskorších predpisov: a) názov a sídlo služobného úradu, ktorý vyhlásil výberové konanie, b) organizačný útvar, c) identifikátor výberového konania, d) titul, meno a priezvisko uchádzača, e) dátum narodenia uchádzača, f) rodné číslo uchádzača, ak ho má pridelené, g) občianstvo uchádzača, h) telefonický kontakt a e-mailový kontakt uchádzača, i) korešpondenčnú adresu uchádzača. K žiadosti je súčasne potrebné priložiť všetky požadované doklady v zmysle oznámenia o vyhlásení výberového konania. Na obálku je potrebné uviesť identifikátor výberového konania a ,,NEOTVÁRAŤ". Informácia o právach dotknutej osoby dostupná na: https://www.vlada.gov.sk//informacna-povinnost-prevadzkovatela/ . Označenie všeobecne záväzných právnych predpisov, tém alebo oblastí, ktoré budú v rámci výberového konania overované: zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov; zákon č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy; Organizačný poriadok úradu vlády SR, Štatút Úradu vlády SR, Ústava Slovenskej republiky; Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2021/241 z 12. februára 2021, ktorým sa zriaďuje Mechanizmus na podporu obnovy a odolnosti; Zákon č. 368/2021 Z. z. o mechanizme na podporu obnovy a odolnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov; všeobecný prehľad o pláne obnovy Na obsadzovanom štátnozamestnaneckom mieste sa vyžadujú nasledujúce schopnosti a osobnostné vlastnosti: samostatnosť, schopnosť pracovať pod tlakom, analytické, koncepčné a strategické myslenie Pridaj sa do tímu plánu obnovy. Pracujeme na implementácii kľúčových reforiem a investícií, ktoré majú za cieľ výrazne zlepšiť život na Slovensku a spraviť z neho zelenšiu, zdravšiu a efektívnejšiu krajinu. Zamestnanecké výhody, benefity - milí kolegovia - ľudskí a profesionálni zároveň; - dobrá káva - základ každej dobrej práce; - centrum - ste v centre diania a aj v centre Starého mesta; - podnetné pracovné prostredie, kde sa nápady pretavujú do reality - pružný pracovný čas a možná práca z domu - benefity vyplývajúce z práce vo verejnej správe a z kolektívnej zmluvy (napr. + 3 dni voľna v zmysle KZ, príspevok na vitamínové a výživové doplnky, príspevok pri narodení dieťaťa, možnosť využívať účelové zariadenia ÚV SR za zvýhodnené ceny...) - príspevok do III. dôchodkového piliera (až do výšky 55€ mesačne) - 5 dní dovolenky naviac oproti súkromnému sektoru - plat konkurencieschopný súkromnému sektoru so zmysluplnou prácou pre krajinu Platové ohodnotenie: Výsledný plat je konkurencieschopný súkromnému sektoru. Tvorí ho príslušná platová tarifa v rámci 8. platovej triedy a osobný príplatok, ktorý môže byť podľa zákona priznaný až do výšky 100 % platovej tarify - v závislosti od kvality plnenia služobných úloh. Platové rozpätie sa pohybuje od 1 429,00 EUR do 2 858,00 EUR v závislosti od skúseností.
 
 
Kontaktná osoba
Meno
Bc. Zuzana Nesnadná
 
Telefónne číslo
+421220925853