Výberové konanie
Identifikátor výberového konania
VK/2023/3714
 
Služobný úrad
Úrad pre verejné obstarávanie
 
Sídlo služobného úradu
Ružová Dolina 10
Bratislava - mestská časť Ružinov
821 09
 
Druh výberoveho konania
vonkajšie výberové konanie
 
Vymedzenie okruhu uchádzačov, pre ktorých sa vyhlasuje výberové konanie
štátni zamestnanci všetkých služobných úradov a občania podľa § 2 zákona o štátnej službe, ktorí sa uchádzajú o prijatie do štátnej služby
 
Počet obsadzovaných miest
2
 
 
Informácie o obsadzovanom štátnozamestnaneckom mieste
Organizačný útvar
oddelenie kontroly verejného obstarávania IV
 
Nadriadený organizačný útvar
odbor Sprostredkovateľský orgán pre Operačný program Slovensko
 
Odbor štátnej služby
1.03 - Medzinárodná spolupráca, finančné prostriedky Európskej únie
 
Obsadzované štátnozamestnanecké miesto vo funkcii
hlavný štátny radca
 
Druh štátnej služby
dočasná štátna služba na voľné štátnozamestnanecké miesto odborníka, ktorý je dočasne potrebný na plnenie úloh štátnej služby
 
Najnáročnejšia činnosť
• Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie zložité a rozsiahle systémy rôznych odborov a smerov s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym a medzinárodným dosahom na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou. • Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému a určovanie zásad alebo postupov čerpania prostriedkov Európskej únie na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou.
 
Bližšie určená najnáročnejšia činnosť
• Spolupráca s relevantnými orgánmi zapojenými do implementácie fondov EÚ pri nastavení vhodných mechanizmov kontroly verejného obstarávania, s dôrazom na efektívnosť a účinnosť výkonu kontroly a tvorbe koncepcie výkonu kontroly pri poskytnutí príspevku z fondov EÚ, • spolupodieľanie sa na príprave riadiacej dokumentácie v oblasti kontroly VO, metodickej príručky pre kontrolu VO, usmernení ako aj vybraných kapitol Rámca implementácie fondov Európskej únie v programovom období 2021-2027, • súčinnosť pri metodickom usmerňovaní v oblasti kontroly VO projektov financovaných z OP Slovensko, poskytovanie konzultácií žiadateľom/ prijímateľom projektov v oblasti verejného obstarávania v rozsahu aktuálne platného a účinného ZVO a riadiacej dokumentácie, • kontrola procesov verejného obstarávania zákaziek VO projektov financovaných z OP Slovensko, • zodpovednosť za samotný výkon kontroly pre nadlimitné zákazky v zmysle Zákona o fondoch EÚ pre PO 2021-27 pre OP Slovensko. Výkon kontroly v 2 fázach procesu VO - Predbežná kontrola (posúdenie relevantných dokumentov k pripravovanému VO pred jeho vyhlásením) a Kontrola po uzavretí zmluvy, t. j.- kontrola celého postupu zadávania zákazky vo fáze po uzavretí zmluvy s úspešným uchádzačom, v prípade nadlimitných zákaziek, • realizácia/výkon kontroly VO pre podlimitné zákazky, zákazky s nízkou hodnotou na základe systému vzorkovania, v súlade s dokumentáciou vydanou CKO MIRRI SR, • v odôvodnených prípadoch kontrola zákaziek nespadajúcich pod zákon o verejnom obstarávaní, • vypracovanie a aktualizácia kontrolného zoznamu z kontroly VO a návrhu správy z kontroly VO za oblasť procesov VO, • spolupodieľanie sa na vypracovaní postupov pre kontrolu overovania hospodárnosti výdavkov VO zákaziek financovaných z fondov EÚ na základe metodiky NKÚ, a v súlade s metodickou príručkou pre overovanie hospodárnosti, • overovanie hospodárnosti výdavkov VO zákaziek financovaných z fondov EÚ na základe spoločnej metodiky vypracovanej ÚVO a NKÚ, • spolupráca s príslušnými orgánmi implementujúcimi fondy EÚ v PO 2021-27, ako riadiaci orgán OP Slovensko, sprostredkovateľské orgány, CKO, NKÚ, OA a iné, vrátane zasielania výstupov z VO • výkon kontroly na mieste (v prípade potreby), • komunikácia s NKÚ, PMÚ SR a orgánmi činnými v trestnom konaní v oblasti kontroly VO a overovania hospodárnosti výdavkov, • zadávanie a aktualizácie údajov z výsledkov kontrol VO v pôsobnosti sprostredkovateľského orgánu do informačno- monitorovacieho systému („ITMS – IMS 2020+“) pre PO2021-27, vrátane poskytovania dát a výstupných zostáv v oblasti kontroly VO, • plnenie a zabezpečovanie plnenia pokynov nadriadeného.
 
Pravidelné miesto výkonu štátnej služby
Ružová Dolina 10
Bratislava - mestská časť Ružinov
821 09
 
 
Profil uchádzača
Predpoklady
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov
spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu
ovládanie štátneho jazyka
bezúhonnosť
 
Bezúhonnosť sa preukazuje odpisom registra trestov
Nie
 
 
Kvalifikačné predpoklady
Vzdelanie
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
 
 
Požiadavky
Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky
Nie
 
Vyžaduje sa zdravotná spôsobilosť
Nie
 
Vyžaduje sa ovládanie cudzieho jazyka
Nie
 
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami
nevyžaduje sa
 
Ďalšie požiadavky
Schopnosti a osobnostné vlastnosti vyžadované v zmysle opisu obsadzovaného štátnozamestnaneckého miesta: svedomitosť a spoľahlivosť, samostatnosť, analytické, koncepčné a strategické myslenie. Znalosť nasledovných zákonov: - znalosť zákona č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov, - znalosť zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov, - zákon č. 575/2001 Z.z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov. Iné: - Nariadenie európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2021/1060 z 24. júna 2021, - znalosť zákona č. 121/2022 z 16.3.2022 o príspevkoch z fondov Európskej únie a o zmene a doplnení niektorých zákonov; - Program Slovensko 2021-2027; - Partnerská dohoda SR 2021-2027; - Príručka pre žiadateľov/prijímateľov k procesu a kontrole verejného obstarávania/obstarávania pre programové obdobie 2021-2027; - Všeobecné poznatky EÚ. Požiadavky: - Užívateľské ovládanie PC – Word, Excel, Internet, Outlook. Doplňujúca informácia: vítaná odborná prax 2 roky v oblasti kontroly verejného obstarávania. Odbornou praxou sa podľa § 38 ods. 2 písm. d) zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe rozumie vykonávanie činnosti, ktorá má rovnaký charakter alebo obdobný charakter ako činnosť vykonávaná na príslušnom štátnozamestnaneckom mieste podľa opisu štátnozamestnaneckého miesta.
 
 
Zoznam požadovaných dokumentov
  1. Žiadosť o zaradenie do výberového konania (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaná)
  2. Profesijný štruktúrovaný životopis (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný)
  3. Motivačný list (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný)
  4. Čestné vyhlásenie o bezúhonnosti (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané)
  5. Kópia dokladu o dosiahnutí požadovaného stupňa vzdelania alebo vyššieho stupňa vzdelania, ako je vysvedčenie, diplom alebo iný rovnocenný doklad; pri dokladoch o vzdelaní, ktoré vydala uznaná vzdelávacia inštitúcia podľa právnych predpisov členského štátu Európskej únie, štátu, ktorý je zmluvnou stranou Dohody o Európskom hospodárskom priestore a Švajčiarskej konfederácie alebo tretieho štátu, aj rozhodnutie podľa osobitného predpisu
  6. Čestné vyhlásenie o spôsobilosti na právne úkony (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané)
  7. Čestné vyhlásenie o pravdivosti všetkých údajov uvádzaných v žiadosti o zaradenie a v prílohách (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané)
  8. Čestné vyhlásenie o ovládaní štátneho jazyka, ak uchádzač nie je občanom Slovenskej republiky, čestné vyhlásenie o ovládaní štátneho jazyka, kópia dokladu o úspešnom absolvovaní maturitnej skúšky zo štátneho jazyka alebo kópia dokladu o úspešnom absolvovaní štátnej skúšky zo štátneho jazyka.
  9. Čestné vyhlásenie o občianstve SR alebo Európskej únie (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané)
 

Uchádzač môže podať žiadosť o zaradenie do výberového konania spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi:

  • v listinnej podobe

    V tomto prípade je potrebné, aby uchádzač uviedol v žiadosti a na obálku identifikátor výberového konania, na ktoré sa prihlasuje.

  • v elektronickej podobe prostredníctvom portálu výberových konaní

    V tomto prípade uchádzač neprikladá ako samostatné prílohy tie požadované čestné vyhlásenia, ktoré sú už súčasťou žiadosti o zaradenie do výberového konania v elektronickej podobe.

    • bez autentifikácie (bez použitia eID karty)

      V tomto prípade je však uchádzač povinný doručiť služobnému úradu žiadosť a ďalšie požadované dokumenty aj v listinnej podobe najneskôr v deň výberového konania pred jeho uskutočnením, inak služobný úrad na jeho žiadosť neprihliadne. Povinnosť doručiť žiadosť a ďalšie požadované dokumenty sa považuje za splnenú dňom ich prevzatia služobným úradom.

    • po autentifikácii (s použitím eID karty)

      V tomto prípade sa nevyžaduje doručenie žiadosti a ďalších požadovaných dokumentov služobnému úradu aj v listinnej podobe.

 
 
Informácie o výberovom konaní
Dátum vyhlásenia výberového konania
30.08.2023
 
Termín na podanie žiadosti o zaradenie do výberového konania spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi
12.09.2023
 
Miesto na podanie žiadosti o zaradenie do výberového konania spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi v elektronickej podobe
https://open.slovensko.sk/vk
 
Miesto na podanie žiadosti o zaradenie do výberového konania spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi v listinnej podobe
Úrad pre verejné obstarávanie Ružová Dolina 10 821 09 Bratislava - mestská časť Ružinov
 
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania
september - október 2023
 
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania
Úrad pre verejné obstarávanie Ružová Dolina 10 821 09 Bratislava - mestská časť Ružinov
 
Spôsob vykonania výberového konania
písomná časť a ústna časť
 
Iné
Pre zaradenie uchádzača do výberového konania je potrebné, aby žiadosť o zaradenie podaná uchádzačom v listinnej podobe obsahovala náležitosti podľa § 3 ods. 1 Vyhlášky Úradu Vlády SR č. 127/2017, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o výberových konaniach v znení neskorších predpisov, a to: a) názov a sídlo služobného úradu, ktorý vyhlásil výberové konanie, b) organizačný útvar, c) identifikátor výberového konania, d) titul, meno a priezvisko uchádzača, e) dátum narodenia uchádzača, f) rodné číslo uchádzača, ak ho má pridelené, g) občianstvo uchádzača, h) telefonický kontakt a e-mailový kontakt uchádzača, i) korešpondenčnú adresu uchádzača. K žiadosti je súčasne potrebné priložiť všetky požadované doklady v zmysle oznámenia o vyhlásení výberového konania. Na obálku je potrebné uviesť identifikátor výberového konania a informáciu ,,NEOTVÁRAŤ". Doplnenie: Uvedené miesto v dočasnej štátnej službe je vytvorené z dôvodu obsadenia miesta odborníka dočasne potrebného na plnenie úloh štátnej služby. Trvanie dočasnej štátnej služby je do 31.12.2028.
 
 
Kontaktná osoba
Meno
Bc. Martina Hantáková
 
Telefónne číslo
+421250264275