Výberové konanie
Identifikátor výberového konania
VK/2023/178
 
Služobný úrad
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky
 
Sídlo služobného úradu
Špitálska 2206/4-6-8
Bratislava - mestská časť Staré Mesto
81643
 
Druh výberoveho konania
širšie vnútorné výberové konanie
 
Vymedzenie okruhu uchádzačov, pre ktorých sa vyhlasuje výberové konanie
štátni zamestnanci a nadbytoční štátni zamestnanci všetkých služobných úradov
 
Počet obsadzovaných miest
2
 
 
Informácie o obsadzovanom štátnozamestnaneckom mieste
Organizačný útvar
oddelenie - pracovisko Inšpekcie v sociálnych veciach Banská Bystrica
 
Nadriadený organizačný útvar
odbor stratégie a koordinácie inšpekcie v sociálnych veciach, Inšpekcia v sociálnych veciach
 
Odbor štátnej služby
2.11 - Práca, inšpekcia práce, sociálne veci a rodina
 
Obsadzované štátnozamestnanecké miesto vo funkcii
hlavný štátny radca
 
Druh štátnej služby
stála štátna služba
 
Najnáročnejšia činnosť
Kontrolná, inšpekčná, dozorná činnosť, vedenie vykonávania vnútorného auditu alebo vedenie vykonávania vládneho auditu alebo metodické usmerňovanie kontrolnej činnosti, vnútorného auditu alebo vládneho auditu s celospoločenským dosahom na úrovni ministerstva.
 
Bližšie určená najnáročnejšia činnosť
Výkon správneho dozoru v oblasti sociálnych služieb v rámci pôsobnosti Inšpekcie v sociálnych veciach podľa zákona o inšpekcii v sociálnych veciach v súlade a podľa pokynov - odborných usmernení, poradenstva a analytických vstupov ako aj výstupov pre výkon dozoru od vecne príslušného odboru Inšpekcie v sociálnych veciach. Realizácia procesných úkonov v správnom konaní. Príprava podkladov pre vypracovanie materiálov v pôsobnosti pracoviska Inšpekcie v sociálnych veciach. Príprava písomných podkladov ako aj návrhov rozhodnutí Inšpekcie v sociálnych veciach. Ukladanie povinností dozorovaným subjektom podľa zákona o inšpekcii v sociálnych veciach. Kontrola plnenia opatrení na odstránenie zistených nedostatkov prijatých dozorovanými subjektami. Príprava podkladov pre tvorbu plánu dozornej činnosti, hodnotiacej správy o výsledkoch inšpekčnej činnosti a podrobností postupu pri uplatňovaní zákona o inšpekcii v sociálnych veciach za vecnú oblasť sociálnych služieb. Spolupráca s ostatnými orgánmi verejnej správy, právnickými a fyzickými osobami. Vedenie osobného motorového vozidla pri plnení pracovných činností.
 
Pravidelné miesto výkonu štátnej služby
Trieda SNP 75
Banská Bystrica
974 01
 
 
Profil uchádzača
Predpoklady
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov
spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu
ovládanie štátneho jazyka
bezúhonnosť
 
Bezúhonnosť sa preukazuje odpisom registra trestov
Nie
 
 
Kvalifikačné predpoklady
Vzdelanie
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
 
 
Požiadavky
Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky
Nie
 
Vyžaduje sa zdravotná spôsobilosť
Nie
 
Vyžaduje sa ovládanie cudzieho jazyka
Nie
 
Vyžaduje sa odborná prax
Na obsadzovanom štátnozamestnaneckom mieste sa v prípade uchádzača, ktorý má ku dňu prihlásenia sa do výberového konania ukončené ako najvyššie dosiahnuté vysokoškolské vzdelanie II. stupňa sa vyžaduje odborná prax najmenej 5 rokov v zmysle § 38 ods. 2 písm. d) zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“). Odbornou praxou na účely zákona je vykonávanie činnosti, ktorá má rovnaký alebo obdobný charakter ako činnosť vykonávaná na príslušnom štátnozamestnaneckom mieste podľa opisu štátnozamestnaneckého miesta.
 
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami
nevyžaduje sa
 
Ďalšie požiadavky
1. Svedomitosť a spoľahlivosť 2. Motivácia, 3. Adaptabilita a flexibilita, 4. Schopnosť pracovať pod tlakom, 5. Komunikačné zručnosti, 6. Analytické, koncepčné a strategické myslenie Odborné znalosti: - znalosť zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, - znalosť zákona č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých zákonov, - znalosť zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) v znení neskorších predpisov, - znalosť zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní v znení neskorších predpisov, - znalosť zákona č. 345/2022 Z. z. o inšpekcii v sociálnych veciach a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
 
 
Zoznam požadovaných dokumentov
  1. Žiadosť o zaradenie do výberového konania (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaná)
  2. Profesijný štruktúrovaný životopis (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný)
  3. Motivačný list (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný)
  4. Čestné vyhlásenie o bezúhonnosti (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané)
  5. Kópia dokladu o dosiahnutí požadovaného stupňa vzdelania alebo vyššieho stupňa vzdelania, ako je vysvedčenie, diplom alebo iný rovnocenný doklad; pri dokladoch o vzdelaní, ktoré vydala uznaná vzdelávacia inštitúcia podľa právnych predpisov členského štátu Európskej únie, štátu, ktorý je zmluvnou stranou Dohody o Európskom hospodárskom priestore a Švajčiarskej konfederácie alebo tretieho štátu, aj rozhodnutie podľa osobitného predpisu
  6. Čestné vyhlásenie o spôsobilosti na právne úkony v plnom rozsahu (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané)
  7. Čestné vyhlásenie o odbornej praxi (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané)
  8. Čestné vyhlásenie o trvaní štátnozamestnaneckého pomeru ku dňu prihlásenia sa do vnútorného výberového konania
 

Uchádzač môže podať žiadosť o zaradenie do výberového konania spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi:

  • v listinnej podobe

    V tomto prípade je potrebné, aby uchádzač uviedol v žiadosti a na obálku identifikátor výberového konania, na ktoré sa prihlasuje.

  • v elektronickej podobe prostredníctvom portálu výberových konaní

    V tomto prípade uchádzač neprikladá ako samostatné prílohy tie požadované čestné vyhlásenia, ktoré sú už súčasťou žiadosti o zaradenie do výberového konania v elektronickej podobe.

    • bez autentifikácie (bez použitia eID karty)

      V tomto prípade je však uchádzač povinný doručiť služobnému úradu žiadosť a ďalšie požadované dokumenty aj v listinnej podobe najneskôr v deň výberového konania pred jeho uskutočnením, inak služobný úrad na jeho žiadosť neprihliadne. Povinnosť doručiť žiadosť a ďalšie požadované dokumenty sa považuje za splnenú dňom ich prevzatia služobným úradom.

    • po autentifikácii (s použitím eID karty)

      V tomto prípade sa nevyžaduje doručenie žiadosti a ďalších požadovaných dokumentov služobnému úradu aj v listinnej podobe.

 
 
Informácie o výberovom konaní
Dátum vyhlásenia výberového konania
17.01.2023
 
Termín na podanie žiadosti o zaradenie do výberového konania spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi
24.01.2023
 
Miesto na podanie žiadosti o zaradenie do výberového konania spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi v elektronickej podobe
https://open.slovensko.sk/vk
 
Miesto na podanie žiadosti o zaradenie do výberového konania spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi v listinnej podobe
Špitálska 2206/4-6-8 81643 Bratislava - mestská časť Staré Mesto
 
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania
07.02.2023
 
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania
MPSVR SR - Špitálska 2206/4-6-8, 816 43 Bratislava
 
Spôsob vykonania výberového konania
písomná časť a ústna časť
 
Iné
Vítané počítačové znalosti: Microsoft Office Word, Microsoft Office Excel, Outlook Express Výhodou uchádzača/ uchádzačky je aktívna znalosť anglického jazyka Vedenie motorového vozidla vítané
 
 
Kontaktná osoba
Meno
Mgr. Lucia Gajanová
 
Telefónne číslo
+421220462105