Výberové konanie
Identifikátor výberového konania
VK/2022/5067
 
Služobný úrad
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky
 
Sídlo služobného úradu
Pribinova 2
Bratislava - mestská časť Staré Mesto
812 72
 
Druh výberoveho konania
užšie vnútorné výberové konanie
 
Vymedzenie okruhu uchádzačov, pre ktorých sa vyhlasuje výberové konanie
štátni zamestnanci a nadbytoční štátni zamestnanci služobného úradu, ktorý vyhlasuje výberové konanie
 
Počet obsadzovaných miest
1
 
 
Informácie o obsadzovanom štátnozamestnaneckom mieste
Organizačný útvar
oddelenie implementácie investičných projektov, odbor inklúzie marginalizovaných rómskych komunít, sekcia európskych programov, Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky
 
Odbor štátnej služby
1.03 - Medzinárodná spolupráca, finančné prostriedky Európskej únie
 
Obsadzované štátnozamestnanecké miesto vo funkcii
generálny štátny radca - odborník
 
Druh štátnej služby
dočasná štátna služba na voľné štátnozamestnanecké miesto odborníka, ktorý je dočasne potrebný na plnenie úloh štátnej služby
 
Najnáročnejšia činnosť
Tvorba stratégie a štátnej politiky na úrovni ministerstva. Koncepčná činnosť súvisiaca s rozhodovacím procesom Európskej únie na úrovni ministerstva. Koordinovanie celoštátneho a medzištátneho systému s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie zložité a rozsiahle systémy rôznych odborov a smerov s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym a medzinárodným dosahom na úrovni ministerstva.
 
Bližšie určená najnáročnejšia činnosť
Podieľa sa na príprave a implementácii projektov z európskych štrukturálnych a investičných fondov v rámci Sprostredkovateľského orgánu pre Operačný program Ľudské zdroje v programovom období 2014 – 2020 z úrovne Sprostredkovateľského orgánu v zmysle Zmluvy o vykonávaní časti úloh riadiaceho orgánu sprostredkovateľským orgánom zo dňa 8. júla 2015. Zabezpečuje hlavné činnosti ako projektový manažér v súlade s metodikou Úradu vlády Slovenskej republiky a Centrálneho koordinačného orgánu a ostatné činnosti v zmysle manuálu procedúr Sprostredkovateľského orgánu v platnom znení: • vypracovanie návrhu zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len „NFP“ • /dodatku k zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku/rozhodnutia o zmene rozhodnutia o schválení žiadosti o poskytnutí nenávratného finančného príspevku, • výkon administratívnej finančnej kontroly žiadostí o platbu, • výkon finančnej kontroly na mieste u prijímateľov pomoci ako člen kontrolnej skupiny, • výkon overovania kontroly výročných/záverečných/následných monitorovacích správ projektu, • riadenie implementácie projektov, procesov zmenového konania, finančného riadenia, monitorovania a kontroly projektov, • spoluprácu pri kontrole procesov verejného obstarávania z hľadiska vecnej realizácie, vrátane spracovania dokumentácie z procesu kontroly, • spoluprácu pri tvorbe a aktualizácii riadiacej dokumentácie súvisiacej s procesmi implementácie, finančného riadenia, monitorovania, • archiváciu príslušnej dokumentácie v predpísanom časovom období, • evidenciu/aktualizáciu a sledovanie/vyhodnocovanie údajov zadávaných do ITMS2014+, • ďalšie úlohy podľa pokynov nadriadeného vedúceho zamestnanca v rámci opisu štátnozamestnaneckého pomeru.
 
Pravidelné miesto výkonu štátnej služby
 
Bratislava - mestská časť Staré Mesto
 
 
Profil uchádzača
Predpoklady
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov
spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu
ovládanie štátneho jazyka
bezúhonnosť
 
Bezúhonnosť sa preukazuje odpisom registra trestov
Nie
 
 
Kvalifikačné predpoklady
Vzdelanie
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
 
 
Požiadavky
Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky
Nie
 
Vyžaduje sa zdravotná spôsobilosť
Nie
 
Vyžaduje sa ovládanie cudzieho jazyka
Anglický (B1 – Úroveň mierne-pokročilá)
 
Vyžaduje sa odborná prax
min. 1 rok prax v oblasti implementácie fondov EÚ
 
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami
nevyžaduje sa
 
Ďalšie požiadavky
Požadované schopnosti a osobnostné vlastnosti: ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- # sebadôvera, # svedomitosť a spoľahlivosť, # samostatnosť, # motivácia, # adaptabilita a flexibilita, # schopnosť pracovať pod tlakom, # rozhodovacia schopnosť, # komunikačné zručnosti, # analytické, koncepčné a strategické myslenie. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ovládanie práce s PC, internet, emailový klient, MS Office – pokročilý. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Odborné znalosti, najmä: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- - znalosť platných právnych predpisov a slovenskej a európskej legislatívy v oblasti implementácie európskych štrukturálnych a investičných fondov, najmä: zákona č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov; Systému riadenia európskych štrukturálnych a investičných fondov 2014 – 2020; Systému finančného riadenia štrukturálnych fondov, Kohézneho fondu a Európskeho námorného a rybárskeho fondu na programové obdobie 2014 – 2020; znalosť práce so systémom IMTS2014+ - znalosť procesov a postupov projektového riadenia projektov spolufinancovaných z európskych štrukturálnych a investičných fondov a kompetencií konkrétnej štandardizovanej pozície administratívnej kapacity v súlade s metodickým pokynom Úradu vlády Slovenskej republiky č. 22 - znalosti projektového cyklu a princípov riadenia projektového cyklu v podmienkach európskych štrukturálnych a investičných fondov (dopytové projekty, národné projekty a projekty technickej pomoci) - znalosť realizácie práv a povinností zmluvných strán pri realizáci aktívt projektu, znalosť obsahu zmluvy pre usmerňovanie prijímateľov a riešenie ťažkostí pri implementácii projektu v súlade so zmluvou, predchádzanie vzniku nezrovnalostí, riadne a včasné mimoriadne ukončenie projektu, - znalosť postupov zmenového konania vo väzbe na charakter zmien v projekte, - znalosti v oblasti Európskej únie a fungovania jej štruktúr, - znalosti všeobecne záväzných právnych predpisov, osobitne znalosti Ústavy Slovenskej republiky (č. 460/1992 Zb. v znení neskorších predpisov), zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov, zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov, zákona č.18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov a ďalšie znalosti.
 
 
Zoznam požadovaných dokumentov
  1. Žiadosť o zaradenie do výberového konania (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaná)
  2. Profesijný štruktúrovaný životopis (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný)
  3. Motivačný list (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný)
  4. Čestné vyhlásenie o bezúhonnosti (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané)
  5. Kópia dokladu o dosiahnutí požadovaného stupňa vzdelania alebo vyššieho stupňa vzdelania, ako je vysvedčenie, diplom alebo iný rovnocenný doklad; pri dokladoch o vzdelaní, ktoré vydala uznaná vzdelávacia inštitúcia podľa právnych predpisov členského štátu Európskej únie, štátu, ktorý je zmluvnou stranou Dohody o Európskom hospodárskom priestore a Švajčiarskej konfederácie alebo tretieho štátu, aj rozhodnutie podľa osobitného predpisu
  6. Čestné vyhlásenie, že Váš štátnozamestnanecký pomer podľa zákona č. 55/2017 Z. z. ku dňu prihlásenia sa do výberového konania trvá alebo čestné vyhlásenie, že ste v čase prihlásenia sa do výberového konania evidovaný v registri nadbytočných štátnych zamestnancov (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané)
  7. Uchádzač, ktorý je v dočasnej štátnej službe predkladá čestné vyhlásenie o tom, že do štátnej služby v služobnom úrade bol prijatý na základe výberového konania (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané)
  8. Čestné vyhlásenie o ovládaní cudzieho jazyka na požadovanej úrovni alebo kópia dokladu o ovládaní cudzieho jazyka na požadovanej úrovni (čestné vyhlásenie v listinnej podobe vlastnoručne podpísané)
  9. Čestné vyhlásenie o odbornej praxi (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané)
 

Uchádzač môže podať žiadosť o zaradenie do výberového konania spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi:

  • v listinnej podobe

    V tomto prípade je potrebné, aby uchádzač uviedol v žiadosti a na obálku identifikátor výberového konania, na ktoré sa prihlasuje.

  • v elektronickej podobe prostredníctvom portálu výberových konaní

    V tomto prípade uchádzač neprikladá ako samostatné prílohy tie požadované čestné vyhlásenia, ktoré sú už súčasťou žiadosti o zaradenie do výberového konania v elektronickej podobe.

    • bez autentifikácie (bez použitia eID karty)

      V tomto prípade je však uchádzač povinný doručiť služobnému úradu žiadosť a ďalšie požadované dokumenty aj v listinnej podobe najneskôr v deň výberového konania pred jeho uskutočnením, inak služobný úrad na jeho žiadosť neprihliadne. Povinnosť doručiť žiadosť a ďalšie požadované dokumenty sa považuje za splnenú dňom ich prevzatia služobným úradom.

    • po autentifikácii (s použitím eID karty)

      V tomto prípade sa nevyžaduje doručenie žiadosti a ďalších požadovaných dokumentov služobnému úradu aj v listinnej podobe.

 
 
Informácie o výberovom konaní
Dátum vyhlásenia výberového konania
13.12.2022
 
Termín na podanie žiadosti o zaradenie do výberového konania spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi
20.12.2022
 
Miesto na podanie žiadosti o zaradenie do výberového konania spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi v elektronickej podobe
https://open.slovensko.sk/vk
 
Miesto na podanie žiadosti o zaradenie do výberového konania spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi v listinnej podobe
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky -------------------------------------------------------------------------------- sekcia personálnych a sociálnych činností -------------------------------------------------------------------------------- osobný úrad -------------------------------------------------------------------------------- Pribinova 2, 812 72 Bratislava --------------------------------------------------------------------------------
 
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania
január 2023
 
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania
Pribinova 2, 812 72 Bratislava
 
Spôsob vykonania výberového konania
písomná časť a ústna časť
 
Iné
1./Výberové konanie bude pozostávať z nasledujúcich foriem overenia odborných vedomostí, schopností a osobnostných predpokladov uchádzačov: 1.písomný test na overenie úrovne ovládania cudzieho jazyka (test z cudzieho jazyka sa nevyžaduje, ak uchádzač/ka ku dňu prihlásenia sa do výberového konania predložil/a služobnému úradu kópiu dokladu o ovládaní cudzieho jazyka na požadovanej úrovni a od získania tohto dokladu neuplynuli viac ako dva roky) 2. osobný pohovor. ---------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------- 2./ V žiadosti o zaradenie do výberového konania je potrebné uvádzať všetky náležitosti v súlade s § 3 vyhlášky Úradu vlády Slovenskej republiky č. 127/2017 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o výberových konaniach v znení vyhlášky č. 507/2019 Z. z. : a) názov a sídlo služobného úradu, ktorý vyhlásil výberové konanie, b) organizačný útvar, c) identifikátor výberového konania, d) titul, meno a priezvisko uchádzača, e) dátum narodenia uchádzača, f) rodné číslo uchádzača, ak ho má pridelené, g) občianstvo uchádzača, h) telefonický kontakt a e-mailový kontakt uchádzača, i) korešpondenčnú adresu uchádzača a ďalšie požadované údaje. ---------------------------------------------------------------------------- 3. Pri predkladaní kópie dokladu o získaní vysokoškolského vzdelania, je potrebné pri vysokoškolskom vzdelaní získanom v cudzine, okrem vysokoškolského vzdelania získaného v Českej republike, predložiť kópiu dokladu o jeho získaní s kópiou dodatku k vysokoškolskému diplomu spolu s kópiou ich osvedčeného prekladu do štátneho jazyka alebo kópiu dokladu o jeho získaní spolu s kópiou rozhodnutia podľa osobitného predpisu a pri vysokoškolskom vzdelaní získanom v Českej republike kópiu dokladu o jeho získaní s kópiou dodatku k vysokoškolskému diplomu. ---------------------------------------------------------------------------- 4./Úspešný a vybraný uchádzač je povinný pri prijímaní do štátnej služby doložiť k požadovaným dokumentom kópiu vysvedčenia o štátnej skúške.
 
 
Kontaktná osoba
Meno
Mgr. Zuzana Burzová
 
Telefónne číslo
+421250944110